20.12.2012 г.

PIRLS

http://www.timss.org/

От резултатите от изследването за България за 2006г става ясно, че:

- няма разлика дали детето е тръгнало на 5 години или на 4 години или не е ходило изобщо - средният резултат е 543, 542 и 537.

- децата, които ходят на предучилищна до една година се справят по-зле от децата, които не са ходили изобщо с 10 точки.
- децата, които са ходили 3 и повече години се справят с едва 20 точки по-добре от децата, които не са ходили изобщо.

- средният резултат очевидно не е свързан с възрастта и не зависи линейно от нея.
- това, че резултатът на ходещите на градина от 3г и от по-рано е най-висок може да има съвсем друго обяснение, а не че се дължи на по-продължително предучилищно образование.

NUMBER OF YEARS CHILDREN ATTENDED PREPRIMARY EDUCATION




.
Няма голяма разлика дали детето е ходило 2 или 3 години в предучилищна
По-голяма тежест има отношението на родителите към четенето.