http://www.teacher.bg/Article/Details/37489
но пък казват и друго:
http://www.podkrepa-obrazovanie.com/index.php?option=com_content&task=view&id=655&Itemid=1
В рамките на европейската седмица за въздействие, относно ранното предучилищно възпитание и образование, Синдикат „Образование“ заявява:
Ранното предучилищно образование на децата в България не е приоритет на очакваната реформа в образованието и новия училищен закон. Обхватът на децата до 3 години е в социални, а не в учебни заведения и е безкрайно ограничен. Част от децата постъпват по- късно в детски градини, но учебните планове имат нужда от промяна, а
броят на децата в някои групи /над 30 деца/ обезсмисля елементите обучение и възпитание, което превръща детските градини в социални институции.
Това вреди на качеството на предучилищната подготовка.
Синдикат „Обрадование“ предлага:
Правителството и МОМН да планират и осигурят високи стандарти за педагогическо образование в ранната и предучилищната възраст, както и наемането на учители-професионалисти. Тези стандарти да се прилагат както за детски учебни заведения, така и извън тях, т.е. да се валидира профисията гувернант и да се следи за нейното качество.
Да се подобрят учебните планове за тази възраст в унисон с детската психика, като се акцентира на изграждането у децата на привързаност, толерантност, сътрудничество, талант и креативност, и насърчава самочувствието на детето.
Да се разработи нов стандарт за децата от ранната предучилищна възраст и да се повиши с 30% единният разходен стандарт за дете в ДГ.
Да се стимулира с несимволични финансови преференции бизнесът, когато бизнесмени влагат средства за построяване на детски и учебни заведения или ги ремонтират и дострояват.
Юлиян Петров
06 April 2012